Dagens sötaste



Det blir mycket Mischa nu men jag hittar massa fina bilder som jag bara måste lägga ut på bloggen.

Vad tycker ni om den här klänningen?

Dagens bild

image630

Dagens sötaste



Mischa är söt som vanligt :)

Va tycker ni om hennes outfit?

Dagens sötaste

Click to view full size image

We're from two different worlds

Nu var det ett tag sedan jag bloggade, två dagar sedan tror jag. Jag har helt enkelt inte haft tid, i förrigår jag var jag hos min kompis Linda hela kvällen, vi hade det trevligt, spelade lite The sims och kollade på TV. Skolan är väldigt stressig, som tur är så är vi lediga torstag och fredag så det ska bli skönt ääven fast jag måste plugga lite grann då med. Jag måste bara lägga in den här underbara videon med Ryan och Marissa! 
 
Ha det bra /Bea




Älskar den här låten, det får bli dagens!

Honey and the moon - Joseph Arthur

Nicole Richie

image626

Nicole's mage blir bara större och större. Bilden är från hennes födelsedag som hon spenderade på Hawaii tillsammans med Joel.

Tips

Jag måste bara skriva om den här hårinpackningen som jag använde igår, den är såå bra! Innan såg mitt hår ganska slitet ut, topparna hade klyvt sig lite oxå, nu efteråt så är håret jättelent och topparna ser nyklippta ut! Så om du letar efter en bra hårinpackning, här har du en!

Loreal Elvital Nutri-Gloss

Höst inspiration från H&M

image624
1.                                                      2.                                                  3.
image625
4.                                                      5.                                              6.

Vilken outfit tyckte du var finast?


Mamma kollade på OC

Igår efter att mamma och jag kollat på Just like heaven så tvingade jag henne att kolla på nått avsnitt av OC med mig, jag satte på säsong ett från början för att hon skulle få se hur allt började och förvånad blev jagv när hon sedan sa att hon tyckte att det var jättebra och spännande. Det tyckte jag var lite kul :) Vi kollade på 3 avsnitt.




Dagens sötaste

image623

Filmtips - Just like heaven

Igår köpte jag filmen Just like heaven, jag och mamma var och handlade på Coop och då såg jag att den bara kostade 89:- så då köpte jag den. Jag har läst boken förrut och jag tyckte att den var jättebra och sedan dess har jag velat sett filmen.

DVD Film: Just Like Heaven

Handling: Reese Witherspoon spelar huvudrollen i den andliga romantiska komedin Just Like Heaven. När David (Mark Ruffalo) hyr en ny lägenhet är sällskap det sista han önskar sig. Då dyker Elizabeth (Reese Witherspoon) upp och hävdar att lägenheten är hennes...till dess att hon försvinner rakt framför ögonen på honom. Han är övertygad om att hon är ett andeväsen. Hon är övertygad om att hon fortfarande är vid liv. Medan de söker efter sanningen om Elizabeths förflutna utvecklas deras förhållande från irritation till romantik. Denna förtjusande film med Jon Heder i en av birollerna har av kritikerna rosats som en "intelligent romantisk komedi".

Filmen var jättebra, den var romantisk och sorglig. Jag grät vid flera tillfällen, när det var sorgligt och när det var lyckligt. Jag e inte så bra på att hålla tårarna inne när jag ser på känslosamma filmer. Jag rekomenderar alla att se denna underbara film!

OC quote

image622


Marissa
: So, my mum's trying to drag me to cardio barre again. It's her idea of mother-daughter bonding.
Summer: Cardio barre, Coop?
Marissa: Well, she says it's the new Taibo. So maybe I can learn to kick her ass.
Summer: I don't think you need to do any more cardio.
Marissa: What's that supposed to mean?
Summer: Nothing. It's just that - well and I mean this in the least scandalous way but you're looking a little thin.
Marissa: I eat!

Vilka är det?

image621

Kan ni se vilka jag har blandat? Gissa!

Dagens sötaste

image620

Rachel Bilson

A consummate fashionista, the star confessed to PEOPLE that her dress was on backwards - on purpose. "I like to be a little bit more subtle, and I was like I'm going to try it backwards - and it works!"

Happy birthday Nicole!

Idag fyller Nicole Richie 26 år! Grattis!

image619

Dagens bild

image618

And God created MISCHA

I do love you!



En jättefin video med Marissa och Ryan från OC

dagens bild

image617

Jag har haft den här bilden förrut tror jag, men den e fin!

Hej Hopp!

Idag hade vi redovisning av en kurs som vi hållt på med i någon vecka, jag tycker att det gick ganska bra, och jag hoppas verkligen på ett MVG. Vi får väl se... Jag och mina tjejkompisar har oxå bestämt att vi ska göära något imorrn kväll, just nu lutar det åt att vi ska vara hos mig så det blir väl hämtmat och en mysig film och kanske lite singstar. Det är alltid kul att träffas utanför skolan och bara vara, inte göra något speciellt utan bara ta det lugnt och mysa lite. Mina kompisar vill se Skipped Parts, filmen som jag berättade om förrut, så det blir väl att vi kollar på den och sen aknske någon mer. Vi får hoppas att det blir trevligt! Har ni några trevliga planer för helgen då??

image616



Hit eller miss?

image615

Jag vbet inte riktigt vad jag tycker om den här outfiten,
 det lutar åt att den är fin men jag vet inte riktiftr, vad tycker du?

Dagens sötaste

image614

Jag tyckte att Kate Beckinsale var riktigt söt i den här klänningen, vad tycker du?

Dagens bild

image613

Pluggar!

Just nu HATAR jag skolan! Vi har redovisning av en två uppgifter imorrn som är hysteriskt jobbiga. Jag har pluggat konstant sedan jag kom hem från skolan idag och det känns ändå som att jag inte kommit någon vart, vad ska man göra när det e så? Vi har inte typ haft någon tid på oss att göra det heller... Så jag har därför inte kunnat blogga något idag, jag kanske lägger in en dagens bild sen men jag vet inte. Imorrn är iaf det här äntligen över! Då kan jag ta det lugnt när jag kommer hem från skolan, och blogga! Ha det bra /Bea

PS. Kläderna från Ellos har kommit! Fast cardiganen var försenad :(

Goodnight moon

There's a nail in the door
And there's glass on the lawn
Tacks on the floor
And the TV is on
And I always sleep with my guns when you're gone

There's a blade by the bed
And a phone in my hand
A dog on the floor
And some cash on the nightstand
When I'm all alone the dreaming stops
And I just can't stand

What should I do I'm just a little baby
What if the lights go out
And maybe and then the wind just starts to moan
Outside the door he followed me home

So goodnight moon
I want the sun
If it's not here soon
I might be done
No it won?t be too soon 'til I say goodnight moon

There's a shark in the pool
And a witch in the tree
A crazy old neighbor and he's been watching me
And there's footsteps loud and strong coming down the hall
Something's under the bed
Now it's out in the hedge
There's a big black crow sitting on my window ledge
And I hear something scratching through the wall

What should I do I'm just a little baby
What if the lights go out
And maybe and then the wind just starts to moan
Outside the door he followed me home
So goodnight moon
I want the sun
If it's not here soon
I might be done
No it won't be too soon 'til I say goodnight moon

Beställning från Ellos

image612

Dagens bild

image611

Dagens sötaste

image610

Nicole är levade bevis på att man kan ha stil även om man är gravid!

Mischa har skaffat extensions

Mischa har skaffat nya extensions, man ser ganska tydligt på den här bilden att hennes hår har bilvit mycket längre än det var förrut. Fint eller fult?

 
Efter                Före

Regnet det bara öser ner

Jag sitter och kollar ut på regnet som bara öser ner utanför, inte en så jätterolig sysselsättning men jag orkar inte göra så mycket annat. Jag e typ fortfarande sjuk, fast det har gått en hel vecka nu. Jag tyckar att jag borde sluta snora snart! Dagen har bestått av att städa, först dmsög jag vardagsrummet här på övervåningen, sen så damsög jag mitt rum, jag ska försöka ta mig ork att damma lite också. Jag och mamma har suttit och beställt lite saker från Ellos, hon skulle beställa några gardiner så då passade jag på att beställa några klädesplagg. Har det hänt något spännande i erat liv idag då? Till skillnad från mitt...


Dagens bild

image607

Dagens sötaste

image606

Rachel kan det här med att klä sig!

Dagens bild och låt


image605

Dagens sötaste

image604

Dagens bild

image603

Mischa Barton intervju

Interview by Rosanna Greenstreet
Saturday June 9, 2007

When were you happiest?
When I got my dogs, Charlie and Ziggy Stardust. One is a pomeranian mix and the other is a rescue mutt, and, oh my God, he's so cute.

What is your greatest fear?
Being trapped in a burning car.

What is the trait you most deplore in yourself?
I'd like to be more patient with little things. And I wish that I could be motivated to work out more often.

What is the trait you most deplore in others?
Ignorance. I don't like it when people don't want to learn or grow or expand as a person.


What was your most embarrassing moment?
My friend's band was playing and me and Rachel Bilson (from The OC) rushed up on stage and tripped over the amp chord. The sound was cut, and there was this screeching noise.


What is your most treasured possession?
It used to be my Care Bear. But my dogs have hidden her, so I don't know where she is, which is really tragic.


What makes you depressed?
To see people close to me sad.


What do you most dislike about your appearance?
I usually feel like I'm a bit of a mess. My hair's always tangled, and if I do my make-up it's always, like, off.


What is your guiltiest pleasure?
Ben & Jerry's Everything But The... ice cream.


Who would play you in the film of your life?
I just played a young Shirley MacLaine, and if she was young I'd want her to play me.


What is your favourite book?
The Grapes Of Wrath.


What is your fancy dress costume of choice?
I love dress parties - I have themed barbecues. Last time it was a sailor theme, but my favourite would be a masquerade ball.


What is the worst thing anyone's said to you?
In school, one of my teachers said acting wasn't a real profession and that I'd never make it. I ended up having to go to a private school just so I could act.


What or who is the greatest love of your life?
My family. When you're one of three sisters, you get a bond that's really strong. I feel the same way about my dogs on a slightly lesser level, and I've had incredible friends along the way.


What does love feel like?
A complete distraction.


Have you ever said 'I love you' and not meant it?
All the time. I tell everyone I love them and it's not in a fake way. I always say, 'Good bye and I love you.'


Which words or phrases do you most overuse?
I like to say the word 'dope' a lot, which is very 90s.


What is the worst job you've done?
I made a few mistakes in films when I was younger. I was also on All My Children for a couple of episodes.


If you could go back in time, where would you go?
I'd go to 1967 or 68 in California when the British music scene was coming to LA and the folk scene was really good.


How do you relax?
Hanging out at home with friends, listening to music, renting movies and having all our dogs over.


How often do you have sex?
Only when I have a boyfriend, which is not often recently.


What is the closest you've come to death?
When I was filming recently, I nearly fell off the back of a horse carriage down a steep cliff. I jumped and saved my own life.

What single thing would improve the quality of your life?
I love to travel - you have a better quality of life when you have a more rounded point of view about the world and you get to go places a lot - so I'd like my own plane!

What is the most important lesson life has taught you?
That it's a short life and there's no room for people who aren't worth it. Nothing ever goes the way you want and you have no control over your world except for the people you keep around you and the vibes you put out.


Ny design

Nu har jag suttit och klickat ihop en ny design igen, jag ahde inget annat att göra så... vad tycker ni om resultatet?

image602

Nya byxor

Idag så gick jag och fyra kompisar och åt på ett café på lunchen, jag åt paj, det var jättegott! På vägen hem sen så gick vi in på H&M, då provade jag ett par byxor som jag bara fick lov att köpa! Så nu hänger dem i min garderob, här är lite bilder.


image598

           

I love you. Thank you.

Åååh jag kollade just på...
 


Som jag har längtat, älskar det här avsnittet! Jag kom hem från skolan för en stund sedan, jag åkte hem för att jag inte mår nå bra, det var en dum idé att gå till skolan idag! Men imorrn fåste jag gå eftersom vi har föreläsningar o skit... Jätteroligt... Så nu sitter jag bara här och gör ingenting, ska kolla på ett till avsnitt av OC o plugga lite tänkte jag!

Ha det bra! Kram! /Bea

Dagens bild

image597

Dagens bild

image596

Sjuk :(

I förrigår så fick jag jätteont i halsen o kunde typ inte sova, lite typiskt at jag skulle ha stackars sandra där som fick följa med mig mitt i natten och dricka te för att jag skulle kunna sova lite till. Och nu sitter jag här med 38 graders feber, ont i halsen och snorig :( inte så jättekul, så jag kommer inte kunna gå till skolan imorrn... Jag saknar min kära OC box som jag lånat ut till Madde, jag har sån himla lust att kolla på avsnittet där marissa säger att hon älskar ryan, och ryan säger tack, det e så himla roligt! :) jag har tröstat mig med att kolla på säsong två istället, The Rager, avsnittet där marissa och ryan ordnar en fest till Trey och Jess tog en överdos och flöt runt i polen.. precis när marissa o ryan skulle kyssas så skriker hon! Så himla typiskt... Men som tur är så får dom sin kyss i nästa avsnitt! Nu tycker säkert iaf någon av er som läser det här allt OC-prat är riktigt tråkit att lyssna på, men jag har tyvärr inget annat att prata om, förrutom hur tråkit jag har. Jag sitter o väntar på att middan ska bli klar, mina föräldrar är på Irland, så det är bara jag, min syrra och hennes pojkvän hemma o då blev det tydligen middag klockan åtta! Nu orkar jag inte skriva mer, jag måste gå o snyta mig!

Ha det så jättebra! Kram /Bea

Fashion Rocks 2007 - Mischa Barton


Dagens sötaste

image595

Mischa är ute och går med sina söta hundar, hennes klänning är oxå söt!

Dagens bild

image594



Dagens sötaste

image593

samma skor som på bilden igår :)

Mischa för Teen Vogue

image587



igår la jag ju in en bild på framsidan av Teen Vogue's oktobernummer, med Mischa som huvudperson. här kommer resten av sidorna!

Hit eller Miss?

image586

Vad tycker ni om Mischas klänning?

Dagens bild och låt

image585

Dagens sötaste

image584

Nu blev det mycket Mischa märkte jag, men det gör inget, tycker jag! Här är hon i en jättefina röd klänning med skärp i midjan, riktigt tjusigt!

Teen vogue

Mischa är på omslaget av Teen vogues oktobernummer, väldigt fin bild tycker jag!

image583

Dagens bild och låt

image582




Ni känner säkert igen låten från Cubus reklamen!

Filmtips - Skipped Parts

Nu har jag tittat på filmen som jag fick här om dagen, det var riktigt bra!

image581

Handling: 14-årige Sam har det inte lätt. dels är han redan betydligt mer mogen än sin rebelliska och impulsiva mamma Lydia, som själv endast är 28 år gammal. Dels blir de två förvisade från North Carolina när hans mäktige och högt aktade morfar kandiderar till guvenörsposten. De hamnar till slut i en liten stad i Wyoming, där Sam till sin stora förskräckelse upptäcker att han är en av endast två elever på hans nya skola som är läskunniga. Snart upptäcker han även Maurey, klassens sötaste tjej och den andra läskunniga. Men Maurey är mer intresserad av sexdebuten än av studier, så hon och Sam bestämmer för att få steget in i vuxenvärlden avklarat, givitvis med lite goda råd från Lydia som är en expert på området.

Jag tycker att filmen var gullig, jag rekomenderar den starkt till dem som gillar roliga filmer. För man skrattar otroligt mycket till denna film! Allt jag säger är se den!


Desperate housewifes m.m.

Idag så fick jag Desperate housewifes boxen jag skickade efter för någon dag sedan, jag beställde oxå en annan film "Skipped parts" med mischa barton när hon var lite yngre. Den verkade väldigt rolig, så jag får väl ta och kolla på den typ imorrn eller nått.  jag har spenderat min eftrmiddag tillsammans med min TV, som har vistat Desperate housewifes för fullt. Nu kollar jag på Top model.



Dagens bild

image580

Dagens bild och låt

image579

Ninus och Alfons

image577

Här är mina kaniner, Ninus och Alfons. Jag fick bara lust att göra ett litet inlägg med bilde rpå dem, för dem e ju så söta!

Ny design

Image and video hosting by TinyPic

Nu har jag suttit och fixat en ny design på bloggen, jag tyckte att det var dags med lite förändring. Vad tycker du om resultatet?? jag blev faktiskt ganska nöjd.

Dagens bild-er och låt

image573
image575

Bilderna är från Top model!


Beautiful as always

Mischa är gorgeous som vanligt, här är hon ute och äter lunch med en vän. jag älskar frisyren, vardagligt och lite rufsigt!

image570

     

Ryan & Marissa


Dagens bild

image569

Kommer ni ihåg Ann, från Top model säsong 3?

RSS 2.0