if you weren't real I would make you up

image795
Sitter här och knåpar på en header samtidigt som OC körs förfullt på DVD spelaren, började om och kollade från början idag. Är på andra avsnittet nu "The model home". Ganska bra avsnitt, fast det finna ju bättre. Jag tycker att första avsnittet är ett bland dom bästa på säsong ett, det är ju då alltig börjar lixom. Jag kollade på slutet av säsong fyra härom dagen, jag satt och bölade som en liten unge. Jag förstår inte hur den här serien kan få en att gråta så himla mycket, när summer ger Julie berlocken med ett foto med marissa i så går det ju lixom bara inte att hålla tårarna tillbaka.


Dagens bild

image794

Förtrollad

image792
Igår var jag och en kompis på bio, vi såg förtrollad. Den var ganska bra, väldigt gullig men kanske inte en film man vill se flera gånger. Hon sov över o vi kollade på Simple life typ hela natten.  Nu sitter jag och kollar på en film som jag fick i julklapp, den handlar om volleyboll. Den är ju inte dålig men inte riktigt min smak i filmer.

Kram //Bea

Dagens lilla shopping

image791

Dagens bild

image790

Julklappar

image789
  •   
  •  Skiva med låtar till singstar
  • Biobiljetter
  • Film "All you've got"
  • Presentkort på Åhlens
  • Almanacka
  • Tofflor
  • Parfym "Heiress"
  • Högtalare till datorn
  • Datorskärm
  • Rosa bärbar telefon (Ej på bild)

God Jul!

Då var det julafton då! Jag sitter här och mumsar på en chokladtomte, hittills har jag fått en julklapp. resten får jag senare iag, hemma hos min faster och farbror där vi ska fira denna jul. Julklappen jag fick var ett singstar spel, schlager. Har redan hunnit med att sjunga några låtar :) Nu ska jag sminka mig, sen ska Ninus och Alfons få sina julklapar!

Ha en jättebra julafton!! 
//Bea

Jamie Lynn Spears Gravid!


Britney Spears lilla syster Jamie Lynn är nu tydligen gravid. Läste det igår på peoples hemsida. Hon är ju lixom bara 16, och sen är hon släkt med britney på köpet. Hur ska det här gå?? Pappa sägs vara Jamie Lynns pojkvän Casey Aldridge. Man får väl se hur läge det håller. Hoppas att detta slutar lyckligt.

Sexigt Mischa!!

Click to view full size image Click to view full size image
Click to view full size image Click to view full size image

Mischa i tidningen Maxim

Mischa on The Late Late Show


Dagens bild

image787

Dagens sötaste

image786

Dagen före julafton

Imorgon är det julafton! Det har gått så himla fort, jag kommer ihåg när man var liten och gjorde egna klendrar för att räkna ner till julafton och det tog så himla lång tid. Nu är det nästan så att man önskar att det kunde gå lite långsamare. Man hinner ju nästan inte med att köpa julklappar innan julen är här. ingen snö har vi heller :( jag trodde verkligen att det skulle hinna komma några centimeter innan julafton men jag antar att jag hade fel. Har ni snö? Nu ska jag ta och gå ner och äta frukost. Ha en jättebra dagen före julafton!


//Bea

image785

Dagens bild

001.jpg

Dagens sötaste

image783

(ingen rubrik)

Förlåt för den dåliga uppdateringen här på bloggen dom senaste dagarna, jag har varit sjuk och haft mycket att göra i skolan. Det har lett till att jag inte har bloggat något. Jag satte precis på lösnaglar som jag köpte igår när jag även införskffade den sista julklppen. Nu är jag klar! Efter skolan idag (vi slutade kl halv 12) så gick jag och fyra kompisar till boulevard och fikade. jag och två av kompisarna satt där ända till klockan 4. Så det blev några timmar av att bara sitta o lata sig. men det var riktigt mysigt.

/Bea

At the premeire

image782
Mischa på premiären för hennes nya film "closing the ring"

Broken


Dagens sötaste

image780

Dagens bild

image779

Tävlingen är slut!

Idag tar som sagt min tävling slut, man kan nu inte längre vara med och tävla. Under dagen kommer jag att utse två vinner, som jag kontaktar genom bloggen. Så håll utkik bland kommentarerna! Jag kommer ju självklart behöva din adress för att kunna skicka julklappen. Dom som jag utser till vinnare kommer att få skicka ett mail till mig med namn, adress och mail.

//Bea

Mischas nya hårfärg

image778
Mischa har gått tillbaka till blondt, vad tycker ni hon passar bäst i?? Själv tycker jag hon är finast i ljust hår men jag tycker att det ska vara lite mörkare än hon har nu.



Dagens bild

image777

Dagens sötste

image776

The one where the monkey gets away

Idag hade jag somsagt hemstudiedag, en dag som var till för att studera på. Ska jag vara ärlig så har jag inte pluggat ett skit! Jag har bakat julgodis däremot, haha. Mamma har lagt upp ett lucianatlinne till mig oxå, ska gå luciatåg på Torsdag. Vi har typ en utställning på skolan där dom ställer ut typ bilder som vi elever tagit o massa sånt. Jag väntar även förbrilt på mitt paket från H&M som jag beställde för jättelänge sen. Det stog att det skulle komma vecka 49, och nu är det vecka 50!!

Phoebe: Oh, my God!
Monica: What?
Phoebe: Something just brushed up against my right leg.
Monica: What is it?
Phoebe: Oh, it's okay. It was just my left leg.

image775

Look What They´ve Done To My Song

Idag var en väldigt slapp dag i skolan, vi slutar halv två på måndagar och sen efteråt så hade jag engelska redovisning. Efter den så fäljde jag med Linda hem, vi kollade lite på OC innan mamma hämtade upp mig för att vi skulle åka o handla. Vi ska baka lussebullar ikväll är det tänkt. Vi får väl se om det blir av. Imorrn har vi hemstudiedag! Väldigt skönt. Då kan ajg sova lite längre och försöka komma ikapp lite, känns som att jag inte sovit på flera veckor..

Ha det super! //Bea




Jag bjuder på ett litet videoklipp där Mischa Barton pratar om att hon gärna skulle vilja vara en bondtjej.



Glöm inte att vara med i min jultävling!

Klicka här!

image774

Tävling!

Jag tänkte ha en tävling här på bloggen där två hemliga julklappar ligger i potten.

Vill du vara med och tävla? Gör så här: Gör ett inlägg på din blogg där du skriver kort om min tävlig och länkar till den, du ska också skriva en liten motivering till varför just du ska vinna. Skriv även en liten kommentar så att jag vet att du är med och tävlar och länka till ditt inlägg om min tävling.

Tävlingen pågår till söndagen den 16 december. Dom två bästa motiveringarna vinner, Lycka till!

image774

En lista

Blond eller Brunett

Blåa ögon eller Bruna ögon

Vanilj eller Choklad

Hund
eller Katt

Christina Aguilera eller Britney Spears

Lip-stick eller Lip-gloss

Rock eller Rap

Rosa eller Lila

Tv eller Dator

CD eller Radio

Hockey eller Fotboll

Äpple eller Apelsin

Morgon eller Kväll

Kyckling
eller Kalkon

Berg-och-dalbana eller Vattenbana

Droger eller Likör

Guld eller Silver

Nike eller Adidas

VH1 eller MTV

Sanning eller Konsekvens

Harry Potter eller Lord of the Rings

Vinter eller Sommar

eller Springa

Stranden eller Bergen

Stan eller Landsbygd

Stjärnor eller Månen

Sko eller Sandal

Bad eller Dusch

Syster eller Broder

New York eller California

Svart eller Vit

Långthår eller korthår

Klänning eller kjol

Mobil eller telefon

Lägenhet eller hus

Tall eller gran

Ring eller halsband

Jordgubb eller hallon

Sverige eller Norge

Höst eller vår

Jeans eller leggins

Glasögon eller linser

Jul eller påsk

Tv-spel eller data-spel

Afrika eller Asien

Bil eller buss

Cowboy eller indian

Nagellack eller läppstift

Hav eller sjö

Husdjur eller bondgårds

Mercedes benz eller Bmw

Nyår eller Midsommar

Hetro eller bi

Plugga eller arbeta

Löshår eller Äkta

Ipod eller Mp3

Emma Watson

image772

Emma Watson är verkligen gorgeous på den här bilden, jättefint sminkad var hon!

rosa

image771

Rosa är gulligt, här är ett kollage med fina och rosa saker som förgyller vardagen!

♥ Trosor från H&M
♥ Pjamas från H&M
♥ Morgonrock från Ellos
♥ Ring från Lindex
♥ Fotkräm från Inreda

keira knightley

image770
vad tycker ni om Keira's klänning? Jag tycker att helheten var ganska fin, men själva klänningen var inte riktigt min stil. Men hon var väldigt väldigt fin i håret!

Dagens sötaste

image769

jul-shopping

Idag var jag med Josefin och Linda i västerås, jag handlade julklappar till alla i familjen och så köpte jag en klänning och en cardigan. Det är skönt att ha nästan all jul-shopping överstökad. Det var nära att vi inte kom med tåget hm heller, vi kom på i sista stud eftersom det var en milslång kö till att köpa biljetter. Förlåt för dom dåliga bilderna på det jag köpte!

image768

Dagens sötaste

Rachel Bilson

Dagens bild

image767

The One With Rachel's Sister

Igår var vi och simmade med skolan, vi fick livrädda och så, det gick väl ganska bra även om det kändes som att dockan skulle dränka mig ibland. På slutet så körde vi stafett, mitt lag vann. Det var ganska kul o simma, har inte gjort det på väldigt länge. Jag tränade simning förrut. Idag är det äntligen fredag! En hel helg ligger frmaför en, väldigt skönt. På lördag ska troligen jag, jossan ocg ptaricia åka till västerås och handla julklappar, problemet är bara att jag inte vet vad jag ska köpa till folk. Jag hoppas också att mina kläder som jag beställt från H&M kommer snart.

Kram //Bea
image766

Hur svensk är du?

Tog listan från Sandra

Hur svensk är du?
[x] Ditt efternamn slutar på -son
[x] Du känner någon som har samma förnamn som du
[ ] Du känner någon (utanför din släkt) som har samma efternamn som du
[xI din familj är ni 2 barn
[x] Du bor i villa
[ ] Du bor i en tätort
[x] Dina föräldrar är mellan 35-50 år gamla
[x] Dina föräldrar har gift sig
[ ] Din mamma är yngre än din pappa
[x] Din pappa heter Lars (Lars-Åke)
[ ] Din mamma heter Anna
[ ] Din familj har en Volvo
[x Din familj har en silvergrå eller röd bil
[x] Du har tillgång till Internet hemma
[x] Du har egen mobiltelefon
[x] Du har ett eget rum
[x] Du har varit utomlands minst 2 gånger
[x] Du har varit på Mallorca/Kanarieöarna (Kanarieöarna)
[x] Du har varit i Grekland
[x] Du har varit på Öland minst 2 gånger
[x] Du har varit på husvagnssemester minst 2 gånger
[x] Din familj har en husvagn
[x] Ingen av dina föräldrar röker
[ ] Din pappa är lite lätt överviktig
[ ] Du idrottar flera dagar i veckan
[x] Du har husdjur
[ ] Du får månadspeng
[x] De flesta i din familj är blåögda
[x] Du äter McDonalds
[x] Du följer Melodifestivalen ibland.

Jag hade 66%

Multiplicera dina x med 3 får du din procent!

Dagens sötaste

image765

Dagens sötaste

image764

Bamboozle


Dagens bild

image763

Dagens bild

image762

The One With The Halloween Party

Idag har jag typ inte gjort något alls, varken i skolan eller hemma. Jag orkar typ bara inte, skulle kunna lägga mig o sova nu. Så nu sitter jag bara här o kollar på vänner "The One With The Halloween Party". Vi hade idrott idag oxå, Cirkelträning, otroligt booring. Jag har oxå mailat en del med den som som jag bodde hos i englands mamma. Hon skickade ett sms härom dagen så så mailade jag henne. Jag borde plugga till Kemiprovet på torsdag men jag orkar inte, får läsa igenom häftet innan jag går o lägger mig.

//Bea

image761

Here's the day you hoped would never come

Jag sitter och lyssnar på Speeding Cars om och om igen, det är en väldigt bra låt. Och ihår upptäckte jag att det är en imogen heap låt i slutet av En princessas dagbok. Idag har jag faktiskt gjort lite nytta, jag har inte pluggat som jag borde, men jag har faktiskt städat mitt rum. Nu ser det riktigt fint ut, jag dammsög till och med under min säng! (Jag har en säng med lådor under, så jag brukar inte orka dra ut dom o dammsuga under). Nu ska mamma o jag kolla på OC, vi har kommit till mitten av andra säsongen. Marissa o Alex ska snart bli tillsammans.

Puss och Kram //Bea



Dagens bild och låt

image760

Dagens låt

Speeding cars - Imogen heap

Beställning från H&M

image759

Kära Tomten...

image758

Chrismukk-Huh?



Det här avsnittet är så himla sorgligt, jag grät hur mycket som helst första gången jag såg det, säsong 4 är bra. Men det är inte samma sak utan Marissa!

Dagens Sötaste

image757

Dagens bild och låt

image754
Dagens låt
SantaClaus is coming to town - Mariah Carey

RSS 2.0